Hvorfor LMI Healthcare?

Kort sagt, fordi vi erfaringsmæssigt ved, at de fleste mennesker har brug for hjælp og støtte, når de bliver ramt af stress eller fysisk sygdom. Et sygdomsforløb er komplekst og fyldt med forhindringer for bedring. Når først erkendelsen af at man har brug for hjælp er landet, sniger der sig måske en følelse af dårlig samvittighed ind ofte overfor arbejdspladsen, kollegaerne og hvad tænker familie og venner?

Bekymrende tanker omkring fremtiden dræner for energi imens man forsøger trækker luft ind for at overskue det bjerg der skal bestiges i forhold til at finde ud af hvor – og hvordan man får den rette hjælp, betaler forsikringen og hvad med sygedagpenge? Hvordan finder man balancen mellem at hvile sig uden at gå i stå? Hvor skal man henvende sig med alle sine spørgsmål? Hvorfor er der så lang ventetid? Kan jeg få hjælp andre steder? Er det normalt at sove dårligt, hvorfor stråler det ned i baglåret? Hvad betyder 145 over 90 og er det farligt?

Hele forløbet er præget af spørgsmål og usikkerhed. Valg der skal træffes - og mindst ligeså vigtigt fravalg for at komme tilbage til ’normalen’ - og hvad er ‘normalt’ både under og efter sygdom? Hvad skal jeg sige til min leder? Hvor længe er det sundt at blive hjemme og sige fra til sociale arrangementer? Og hvor finder man overskuddet til endnu en gang at fortælle sin sygdomshistorie til kollegaen når man er retur på arbejde?

Livet som syg er udfordrende - for selvom det kræver ro at komme sig, er der mange beslutninger der skal træffes og tages stilling til.

Vi har prøvet det på egen krop

Vi har selv prøvet på egen krop, hvad det vil sige at være ramt af sygdom eller være ‘caretaker’ for en syg i den nærmeste familie, at have dage hvor stressen tager over og kroppen reagerer anderledes end forventet. Perioder med højt blodtryk og svimmelhed, hvor man forsøger at mobilisere energi til at binde den mentale knude op. Samtaler med endnu en ny sundhedsfaglig person, udfylde formularer på nettet og være tæt på at opgive hele forløbet fordi progression går for langsomt. Vi har mærket det på egen krop, at andre har svært ved at forstå situationen og vise empati for det man gennemgår og den sårbarhed der følger med.

Vi har kompetencerne

Men det gør også, at vi har erfaringen og kompetencerne til at hjælpe dem som føler sig overvældet af sygdom eller stress. Vi har været igennem sundhedssystemet både som sygemeldt, pårørende og som professionel. Hos LMI Healthcare har vi samlet stærke fagligheder med erfaring fra over 30 år i branchen, hvor vi de seneste 10 år har hjulpet sygdomsramte medarbejdere og ledere tilbage til arbejdslivet.

Vi kender kompleksiteten og de forhindringer der møder den sygdomsramte på vej til at få det bedre. Vi har lyttet til det, der er gået forud for en sygemelding, og oplevet de forhindringer der er på vejen tilbage til arbejde.

Vi ved, at den sygdomsramte har behov for sundhedsfaglig hjælp, én der har indsigt i ’systemet’, som kan lytte og samle trådende, give sparring og bevare overblikket. Én der kan adskille ting når de bliver vinklet ind i hinanden - en tovholder der bidrager med hjælp til selvhjælp, selvindsigt og som giver læring og værktøjer til at forebygge fremtidige udfordringer når livet igen bliver svært.

Hjælp i rette tid kan være den faktor der forkorter stress eller en længere sygeperiode efter fysisk sygdom

Vi skaber en bæredygtige arbejdsplads

Det er ikke nok at kantinen laver økologisk mad, at arbejdspladsen har affaldssortering, grønt el, bruger mindre papir og reducerer brugen af plastik i produktionen - vil virksomheden have et fuldendt økosystem er det også nødvendigt med en bæredygtig sundhedsstrategi.

En gennemtænkt sundhedsstrategi kan støtte og hjælpe medarbejderen inden det bliver for svært og dermed afkorte sygefraværet - og i nogle tilfælde gøre arbejdspladsen til frirummet der giver energi og en pause fra udfordringer i privatlivet.


Vi hjælper igennem svære perioder

Vi arbejder digitalt, så hjælpen er altid lige ved hånden. Medarbejderne får tilknyttet sin egen personlige vejleder, der gennem en empatisk relation og rådgivning udarbejder et skræddersyet og individuelt forløb, fordi alle er forskellige med unikke historier. Der bliver arbejdet med forandringsparathed, i talesat forhindringer og sammen undersøger vejleder og medarbejder hvilken motivation der skal til for at ændre adfærd og få ro til at komme sig.

Hos LMI Healthcare ved vi, at ting tager tid og at der også er brug for hjælp efter raskmeldingen. Vi tager os tiden, så vi har mulighed for at lytte og følge medarbejderen over en længere periode, ofte 6 til 12 måneder for at skabe resiliens og forhindre hurtigt tilbagefald.

Vores forløb kan bruges som en bæredygtig strategi og et behandlingstilbud til jeres medarbejdere– også inden sygemeldingen tikker ind på email.

Forrige
Forrige

Hvem kan have gavn af et LMI Healthcare forløb?

Næste
Næste

Hvad koster en syg medarbejder?